Akcja

Scena pozbawiona akcji, równie dobrze może nie istnieć. Jest jak wystawa sklepowa z manekinami - niby ładna ale martwa. Pozornie najłatwiejsze rozwiązanie jakim jest wprowadzenie dużej ilości bohaterów niezależnych, nie zawsze się sprawdza. Czasami jeden szalony naukowiec w laboratorium tworzy więcej akcji niż kilka grup “stałych bywalców” w karczmie, jednak głównym źródłem aktywności są i powinni być gracze. To prowadzone przez nich postacie eksplorują świat i decydują, w którą stronę chcą podążyć. Nawet oni jednak potrzebują pewnych bodźców. Mogą ich dostarczyć zarówno nowi bohaterowie niezależni jak i wydarzenia mające wpływ na scenę. Poniższe tabele, mogą pomóc, jeśli tworzona fikcja zaczyna utykać w martwym punkcie. Z tabeli abstraktów, najlepiej korzystać z pomocą 2-3 kart. Jeśli jedną z nich jest figura - wprowadza to dodatkowego bohatera niezależnego.

Kolor
Typ wydarzenia
Trefl
Grupa statystów przybywa spoza sceny - wyciągnij kolejną kartę by ich wybrać. Ich motywy wejścia określ tabelą abastraktów.
Karo
Pojawia się nowy aktor - wylosuj / wybierz go
Kier
Jeden z aktorów zmienia symetrycznie swój stosunek do postaci gracza (przyjazny na wrogi, neutralny na nieufny lub odwrotnie)
Pik
Tuż obok coś się dzieje. Użyj tabeli abstraktów.

 

Tabela abstraktów
Karta
Trefl
moc, energia
Karo
materializm
Kier
uczucia
Pik
siła, walka
2
podróż
transakcja wiązana
spotkanie
sprawiedliwość
3
handel
rozliczenie
radość
zdrada
4
święto
chciwość
trucizna
pogrzeb
5
konkurencja
bankructwo
żałoba
łupy wojenne
6
sukces
szczodrość
prezent
ucieczka
7
wyzwanie
inwestycja
marzenia
kradzież
8
szybkość
rzemiosło
odrzucenie
wyrok
9
szkolenie
dostatek
duma
koszmar
10
nadmiar
targowisko
spełnienie
skrytobójstwo