Akcja
Scena pozbawiona akcji, równie dobrze może nie istnieć. Jest jak wystawa sklepowa z manekinami - niby ładna ale martwa. Pozornie najłatwiejsze rozwiązanie jakim jest wprowadzenie dużej ilości bohaterów niezależnych, nie zawsze się sprawdza. Czasami jeden szalony naukowiec w laboratorium tworzy więcej akcji niż kilka grup “stałych bywalców” w karczmie, jednak głównym źródłem aktywności są i powinni być gracze. To prowadzone przez nich postacie eksplorują świat i decydują, w którą stronę chcą podążyć. Nawet oni jednak potrzebują pewnych bodźców. Mogą ich dostarczyć zarówno nowi bohaterowie niezależni jak i wydarzenia mające wpływ na scenę. Poniższe tabele, mogą pomóc, jeśli tworzona fikcja zaczyna utykać w martwym punkcie. Z tabeli abstraktów, najlepiej korzystać z pomocą 2-3 kart. Jeśli jedną z nich jest figura - wprowadza to dodatkowego bohatera niezależnego.
Kolor
|
Typ wydarzenia
|
---|---|
Trefl
|
Grupa statystów przybywa spoza sceny - wyciągnij kolejną kartę by ich wybrać. Ich motywy wejścia określ tabelą abastraktów.
|
Karo
|
Pojawia się nowy aktor - wylosuj / wybierz go
|
Kier
|
Jeden z aktorów zmienia symetrycznie swój stosunek do postaci gracza (przyjazny na wrogi, neutralny na nieufny lub odwrotnie)
|
Pik
|
Tuż obok coś się dzieje. Użyj tabeli abstraktów.
|
Karta
|
Trefl
moc, energia
|
Karo
materializm
|
Kier
uczucia
|
Pik
siła, walka
|
---|---|---|---|---|
2
|
podróż
|
transakcja wiązana
|
spotkanie
|
sprawiedliwość
|
3
|
handel
|
rozliczenie
|
radość
|
zdrada
|
4
|
święto
|
chciwość
|
trucizna
|
pogrzeb
|
5
|
konkurencja
|
bankructwo
|
żałoba
|
łupy wojenne
|
6
|
sukces
|
szczodrość
|
prezent
|
ucieczka
|
7
|
wyzwanie
|
inwestycja
|
marzenia
|
kradzież
|
8
|
szybkość
|
rzemiosło
|
odrzucenie
|
wyrok
|
9
|
szkolenie
|
dostatek
|
duma
|
koszmar
|
10
|
nadmiar
|
targowisko
|
spełnienie
|
skrytobójstwo
|